21 Nisan 2012 Cumartesi

Yeni bir Lila Saat daha :)

           Merhaba arkadaşlar artık blogumu daha etkin kullanmaya karar verdim :)aslında yazı yazmayı çok severim ama sanırım çekiniyordum bu zamana kadar ,çekinmenin yersiz olduğunu düşünüyorum artık sayfamda dilediğim gibi yazmak istiyorum  :) Ahşap boyamaktan çok mutlu oluyorum ben adeta benim için yaratılmış bir iş olduğunu düşüyorum yeni tasarımlar renkler yeni fikirler..Her tasarımda yeni bir mutluluk var...Sancılı bir doğum sonrası dünyaya yeni gelmiş bebek gibi tatlı ve mutluluk verici :) Tutku adeta, yaptıklarının birileri tarafından beğenilmesi insanı çok mutlu ediyor; tamamen el emeği ,sana ait fikirler :)Ömrüm oldukça bu işi yapmayı istiyorum inşaAllah.
      Gelelim saatlere bu görmüş olduğunuz saatin her ayrıntısını elimle yaptım,one stroke ve mermerleme tekniklerini kullandım ,simlere ve ışıltılı boyalara fazlaca ilgim var bayılıyorum :)Zeminde ve sayıları boyarken simli boyaları kullandım pullarla süsledim ,cam cila ile cilaladım (Harika ışıldayan bir vernik)
           Her türlü ahşap ve seramik boyama siparişi vermek için ahşap ve sanat@gmail.com adresime mail yazabilirsiniz,ayrıca Facebook sayfalarımda mevcut sürekli takip ediyorum "Sanatsal Ahsap Boyama" ve "Sanatsal Ahsap Boyama,Ahsap ve Sanat,Wood Art Painting" adları.Ahşap boyama hakkında soru sormak isteyen arkadaşlarıma bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışıyorum.
              Bu lila saatte benim lila saatimin yeni versiyonu daha belirgin olması açısından akrep ve yelkovanı pembe tonlarında boyadım zemine uygun olsun diyede aynı ton pullarla süsledim şimdi çalışma odamızda kendileri sessizce uslu uslu çalışıyor :)
          Yakında yeni projelerimle yine birlikte olacağız üç adet tepsi ve bir kutu yolda fotoğraf çekilip kendileri arşivlerimde yerlerini alacaklar.Bütün müslüman kardeşlerimin Kutlu Doğum Haftası'nı en içten dileklerimle kutluyorum inşaAllah Rabbimiz bizi Efendimize (sallallahü aleyhi ve sellem) layık eylesin.
   Güzel ve hayırlı zamanlar geçirmeniz dileğiyle şimdilik hoşça ve sevgiyle kalın :)
      

4 yorum:

  1. Saat harika olmuş, bayıldım. :)

    Mermerleme tekniği nasıl oluyor acaba? kısaca anlatabilirmisiniz?

    Rakamlarıda mı elle boyadınız?

    Cam cilasını hiç duymadım. Koruyuculuğu dahamı yüksek oluyor? Fırça ilemi sürülüyor yoksa sprey mi? fırça ile sürülüyorsa fırça su ile mi temizleniyor acaba?

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim hobivakti :)Evet sayıları ve diğer her yerini elimle boyuyorum kendi sayı fontumu oluşturdum :)Mermerleme tekniği bir kaç şekilde yapılabiliyor,glaze kullanarak yada glaze kullanmadan,delikli süngerle veya yuvarlak sık düz kesik uçlu fırçayla yapılabiliyor.İsteğe göre damarlar çizilip mermer görüntüsü yapılabiliyor ben burada damar çizmedim.Delikli süngeri ıslatıp sıkıyorum ve bir yüzünü boyaya sürüp fazlasını alıyorum,birkaç çeşit renk kullanıyorum genelde aynı renk tonlarında 3 yada 4 tane kullanılabilir ayrıca krem yada beyaz kullanıyorum.Boyaya sürdüğümüz süngeri zeminini boyadığımız ahşabın üzerine aralıklı vurarak darbeler yapıyorum,daha sonra süngerin diğer boş kalan kısımlarına aynı şekilde farklı renklere sürüp ahşaba vurarak dokuyu oluşturuyorum,ben burada glaze kullanmadım ,önemli olan boşluklara birbiriyle uyumlu renk tonlarının hafif üstüste gelerek karışması ve yanyana gelerek geçişler oluşturmasıdır beyazda mermerdeki o beyaz kısımları gösteriyor.Gelelim cam cilaya,ahşap malzeme satan yerlerde bulunuyor onlar genelde küçük kavanozlara koyup satıyorlar,bu cila yurt dışından geliyor markası jansen diye bir marka selüloz bazlı bir cila,harika parlıyor ve fırçayla sürülüyor cam gibi parlaklığı o yüzden belki ismi böyledir :)ayrıca şeffaf ve sararma yapmıyor yalnız koyulaşırsa mutlaka inceltilmesi lazım kurusa bile el izi yada çizilme yapabiliyor,inceltmek için selüloz bazlı tiner kullanmak gerekiyor,umarım yardımcı olmuştur yazdıklarım ziyaretin için çok sağol mutlu ve sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
  3. DEtaylı anlatım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil